Vastentahtoinen vanhapoika
Minä en ole sinulle muuta kuin kettu, samanlainen kuin satatuhatta muuta. Mutta jos sinä kesytät minut, me tarvitsemme toinen toisiamme. Sinusta tulee minulle ainoa maailmassa. Ja minusta tulee sinulle ainoa maailmassa...
(Antoine de Saint-Exupéry: Pikku Prinssi)
lauantaina, heinäkuuta 22, 2006
  9 - Mieskö ei itke?
Kävelin Helsingin rautatieasemalta Pikkuparlamentin ohi kohti työpaikkaani ja kyynelet valuivat kasvoillani. Niitä ei käynyt estäminen; ne vain valuivat valtoimenaan.

Yritin pitää kasvoni levollisina ja ilmeettöminä. Ja siunasin mielessäni sitä, että juuri sinä aamuna satoi. Ehkä kyynelet hyvinkin sekoittuivat kasvoilla noroina juokseviin sadepisaroihin.

Olin viimeinkin tajunnut myös tunnetasolla - shokin ja sitä seuranneen ihmeellisen tunteiden puutteen ilmeisesti lauettua - että vaimoni todella jättää minut.


Miksei mies itkisi, kun tuntuu että elämä sortuu, kun rakkain ihminen lähtee ilman kunnollista hyväksyttävää syytä. Miksei mies itkisi kun sydän pakahtuu?

Enää ei ole mitään

Tästä on jo useita vuosia. Siksi sitä voi nyt kirjoittaa pois.
 
Comments: Lähetä kommentti



<< Home

Parisuhde on sekä vallan helppo että hyvin vaikea asia. Jos suhde sujuu, se sujuu näennäisesti aivan itsestään; mutta sujuakseen se tarvitsee oikeaa polttoainetta: toisen hyväksyntää ja toisen tarpeiden täyttämistä; silti toiselle alistumatta.

Esittämäni näkemykset ovat ehdottoman puolueellisia ja vastapuolilla voi olla niistä aivan oikeutetut täysin erilaiset käsitykset. Silti näkemykset ovat minulle subjektiivisesti tosia.

Yrityksistäni huolimatta olen taas yksin. - Vanhapoika vasten tahtoani.

Kommentit saattaisivat auttaa minua käsittämään jotakin. Voit jättää myös henkilökohtaisen kommentin: julkaisu ei ole automaattinen.

Mitä tapahtui...

Tapahtumain kulku
Päärooleissa - 05.08.06

Syndikointi yms.

FeedBurner SmartFeed
Lisää Blogilistan suosikkeihin

Blogilista.fi

Linkit
Väestöliitto: Toimiva parisuhde
Kataja. Kestävän parisuhteen kasvu ry.
Tukiasema.net: parisuhde

Toisiakin on...
Selibaattipäiväkirja
Seksitön elämä

Minne seuraavaksi:
RealWorld . . . can it be?

Uusimmat
Uusin postaus
8 - Asuntomessujen yllättäjänaiset
7 - Neljänkympin kriisi
6 - "Minä olen täydellinen"
5 - Yhdessä saavuttaminen
4 - Lapsellinen romantikko New Yorkissa
3 - Junanpenkissärötköttäjä
2 - Hammastahnaogelmaa ei enää ole
1 - Aivan ihana ja täysin sietämätön

Arkisto
heinäkuuta 2006 / elokuuta 2006 / syyskuuta 2006 / huhtikuuta 2007 /


Powered by Blogger