Vastentahtoinen vanhapoika
Minä en ole sinulle muuta kuin kettu, samanlainen kuin satatuhatta muuta. Mutta jos sinä kesytät minut, me tarvitsemme toinen toisiamme. Sinusta tulee minulle ainoa maailmassa. Ja minusta tulee sinulle ainoa maailmassa...
(Antoine de Saint-Exupéry: Pikku Prinssi)
perjantaina, elokuuta 18, 2006
  35 - "Mennyttä ei kannata surra"
Yksi bloggauksen jännittävimmistä sivujuonteista on kommentointi; sekä suorat lukijakommentit että muiden bloggaajien omissa blogeissaan esittämä kommentointi.

Molemmat kommentointitavat kertovat hyvin, onko mahdollinen viesti mennyt läpi; onko se ymmärretty. Toisaalta ne saattavat antaa myös minulle itselleni mietittävää, ellei puolustukseni sitten satu olemaan liian vahva.


Maalainen toteaa 13.8.2006 pienessä blogiesittelyssään napakasti:
"Vastentahtoinen vanhapoika suree mennyttä avioliittoaan ja pohtii, mikä meni vikaan. Ei kannata, mennyt on mennyttä."

Olin huvittunut; Kahdestakin seikasta: Ensinnäkin siitä että hän mitätöi minut yhdellä huiskaisulla, ja toisekseen siitä ristiriidasta että tästä mitätöinnistä huolimatta hän oli valinnut blogini esiteltäväksi. Mistä toki olen otettu.


Vaikka Maalainen itse tuomitsikin blogini menneen suremiseksi, ja siten turhaksi, hänen lukijansa ovat ilmeisesti olleet eri mieltä: hänen bloginsa kautta olen saanut lukijoita, jotka ovat viihtyneet seurassani kymmenestä minuutista puoleenkin tuntiin. - Ehkä he ovat nähneet blogissani jotakin muutakin kuin pelkkää suremista.


Ainakaan tarkoitukseni ei ole surra. Pikemminkin yritän ymmärtää. Sillä minulla on sellainen käsitys, että ihminen joka ei ymmärrä omia virheitänsä, toistaa ne samanlaisessa tilanteessa uudestaan. Ja sitä minä en haluaisi tehdä.


Jotkut ovat tosin sitäkin mieltä, että surutyö on välttämätöntä.
Jotkut toiset todella sitä mieltä, että menneet ongelmat on selvitettävä.

Mutta uusiakin tuulia on. Palaan niihin, jahka ensin tarkemmin luen mistä niissä on kyse: ne lupaavat selkeitä harjoitteita onnellisuuden lisäämiseksi.
 
Comments: Lähetä kommentti



<< Home

Parisuhde on sekä vallan helppo että hyvin vaikea asia. Jos suhde sujuu, se sujuu näennäisesti aivan itsestään; mutta sujuakseen se tarvitsee oikeaa polttoainetta: toisen hyväksyntää ja toisen tarpeiden täyttämistä; silti toiselle alistumatta.

Esittämäni näkemykset ovat ehdottoman puolueellisia ja vastapuolilla voi olla niistä aivan oikeutetut täysin erilaiset käsitykset. Silti näkemykset ovat minulle subjektiivisesti tosia.

Yrityksistäni huolimatta olen taas yksin. - Vanhapoika vasten tahtoani.

Kommentit saattaisivat auttaa minua käsittämään jotakin. Voit jättää myös henkilökohtaisen kommentin: julkaisu ei ole automaattinen.

Mitä tapahtui...

Tapahtumain kulku
Päärooleissa - 05.08.06

Syndikointi yms.

FeedBurner SmartFeed
Lisää Blogilistan suosikkeihin

Blogilista.fi

Linkit
Väestöliitto: Toimiva parisuhde
Kataja. Kestävän parisuhteen kasvu ry.
Tukiasema.net: parisuhde

Toisiakin on...
Selibaattipäiväkirja
Seksitön elämä

Minne seuraavaksi:
RealWorld . . . can it be?

Uusimmat
Uusin postaus
34 - Eron varmistaminen eron välttämisellä
33 - Hän ja aamu
32 - "Me kasvoimme eri suuntiin"
31 - Juoksen onnellisuuden perässä
30 - Olen kohopintainen ahven
29 - Vieressänukkuja
28 - Kirjameemi
27 - Yhteensopimattomat ongelmat
26 - Itsekiristyvä kuristusote
25 - Eron syyt

Arkisto
heinäkuuta 2006 / elokuuta 2006 / syyskuuta 2006 / huhtikuuta 2007 /


Powered by Blogger