Vastentahtoinen vanhapoika
Minä en ole sinulle muuta kuin kettu, samanlainen kuin satatuhatta muuta. Mutta jos sinä kesytät minut, me tarvitsemme toinen toisiamme. Sinusta tulee minulle ainoa maailmassa. Ja minusta tulee sinulle ainoa maailmassa...
(Antoine de Saint-Exupéry: Pikku Prinssi)
maanantaina, heinäkuuta 24, 2006
  12 - Arkipäivän ikävä
Pesen tänään ikkunoita. Ikävää hommaa.

Paitsi ettei itse peseminen ole lainkaan ikävää. On mukavaa kun ikkuna puhdistuu ja maisema kirkastuu. Kirkas maisema jotenkin kirkastaa mieltäkin.

Ikävää on kaiken ikkunan edessä olevan tavaran raahaaminen tieltä pois, jotta saa ikkunan auki. Työhuoneessa on siirrettävä telkkari, CD-teline, paperilokerikko ja lukematon määrä purnukoita joissa on kyniä yms. Kun ne raivaa pöydältä, löytyy tietysti suunnattomat määrät pölyä, joka on pyyhittävä pois. Niin yksinkertainen ikkunanpesu poikii melkeinpä suuremman määrän oheistyötä, joka on ihan riittävän vaivalloista.


Mutta ikävä kalvaa mieltä tänään taas muutenkin: Minusta ei ole mukavaa elää yksin. En kai ikinä siihen varsinaisesti totu. Kaipaan ihmistä. Sellaista ihmistä, jonka ei tarvitse olla koko ajan kanssani, mutta joka silti on olemassa. Joka kenties puuhailee jotain omaansa talon toisessa päässä. Joka onkin ehkä kurssilla, tai jopa työmatkalla. Mutta silti hän ja minä pidämme yhtä. Sitä ihmistä, jonka kanssa on ilo juoda iltateetä, tai nousta aamulla ylös. Joka tulee syliini sohvaan lukemaan lempilehteään.

Yksin kotona
Tai no jaa: mökillä


Minun on häntä ikävä.
 
Comments: Lähetä kommentti



<< Home

Parisuhde on sekä vallan helppo että hyvin vaikea asia. Jos suhde sujuu, se sujuu näennäisesti aivan itsestään; mutta sujuakseen se tarvitsee oikeaa polttoainetta: toisen hyväksyntää ja toisen tarpeiden täyttämistä; silti toiselle alistumatta.

Esittämäni näkemykset ovat ehdottoman puolueellisia ja vastapuolilla voi olla niistä aivan oikeutetut täysin erilaiset käsitykset. Silti näkemykset ovat minulle subjektiivisesti tosia.

Yrityksistäni huolimatta olen taas yksin. - Vanhapoika vasten tahtoani.

Kommentit saattaisivat auttaa minua käsittämään jotakin. Voit jättää myös henkilökohtaisen kommentin: julkaisu ei ole automaattinen.

Mitä tapahtui...

Tapahtumain kulku
Päärooleissa - 05.08.06

Syndikointi yms.

FeedBurner SmartFeed
Lisää Blogilistan suosikkeihin

Blogilista.fi

Linkit
Väestöliitto: Toimiva parisuhde
Kataja. Kestävän parisuhteen kasvu ry.
Tukiasema.net: parisuhde

Toisiakin on...
Selibaattipäiväkirja
Seksitön elämä

Minne seuraavaksi:
RealWorld . . . can it be?

Uusimmat
Uusin postaus
11 - Hukatut kriisit
10 - Naisten tuhoisa vertaisryhmä
9 - Mieskö ei itke?
8 - Asuntomessujen yllättäjänaiset
7 - Neljänkympin kriisi
6 - "Minä olen täydellinen"
5 - Yhdessä saavuttaminen
4 - Lapsellinen romantikko New Yorkissa
3 - Junanpenkissärötköttäjä
2 - Hammastahnaogelmaa ei enää ole

Arkisto
heinäkuuta 2006 / elokuuta 2006 / syyskuuta 2006 / huhtikuuta 2007 /


Powered by Blogger