Vastentahtoinen vanhapoika
Minä en ole sinulle muuta kuin kettu, samanlainen kuin satatuhatta muuta. Mutta jos sinä kesytät minut, me tarvitsemme toinen toisiamme. Sinusta tulee minulle ainoa maailmassa. Ja minusta tulee sinulle ainoa maailmassa...
(Antoine de Saint-Exupéry: Pikku Prinssi)
torstaina, heinäkuuta 27, 2006
  15 - Jos en saa sinulta rakkautta
"Jos en saa sinulta rakkautta, haen sen muualta."

Niin sanoin vaimolleni, kun hän oli - näin jälkiviisasti todeten - jo iskenyt silmänsä toisaalle.


Liittomme oli ollut rakastava ja välittävä. Vuosikausien ajan. Kunnes sitten Vaimon neljänkympin kriisi muutti asiat. En tajunnut ajoissa mistä oli kyse; minähän olin itse jo aikaa sopeutunut oman neljänkympin kriisini jälkeen.


"Jos en saa sinulta rakkautta, haen sen muualta". Ja niin minä hain. Mutta ainakin olin rehellisesti etukäteen kertonut Vaimolle, mitä tunsin ja mitä aioin asialle tehdä.


Voi sitä itseluottamusta. - Nytkin haluan rakkautta, mutta enää en osaa luottaa siihen. Liian moni pettymys ja suoranainen sydämen särkyminen on vienyt uskon.

Tiedän toki että rakkautta saadakseen on itse ensin annettava rakkautta, mutta en enää halua tilanteeseen, jossa rakkaus päättyy kun minä en koko ajan jaksa olla antava osapuoli. Niinkuin eronjälkeisissä suhteissa ehkä oikeastaan on käynyt.

Kahden kauppa

Rakkaus on toki kahden kauppa; ei vain yhden.
 
Comments:
Meillä tapahtui kaikki jo ennen mitään neljänkympin kriisejä. Tiesitkö tuossa vaiheessa, kun sanoit tuon lauseen, että vaimollasi oli toinen?

Munkin ex petti mua. Kuulin sen vasta jälkikäteen, kun oltiin jo erottu. Ehkä hyvä niin. Olivat ilman tuota tietoakin tarpeeksi vaikeita aikoja.
 
Itseasiassa en muista!

Voi olla, että alitajuisesti tiesin, mutta en halunnut tietää. Voi myös olla, että muisti vieläkään ei halua muistaa, mitä tuolloin todella tapahtui ja mitä tiesin.

Tiesin vain sen, että olin menettänyt vaimoni rakkauden ja että en osaa elää rakkaudettomassa suhteessa. Minusta oli relua kertoa, mitä siitä seuraa.
 
Lähetä kommentti



<< Home

Parisuhde on sekä vallan helppo että hyvin vaikea asia. Jos suhde sujuu, se sujuu näennäisesti aivan itsestään; mutta sujuakseen se tarvitsee oikeaa polttoainetta: toisen hyväksyntää ja toisen tarpeiden täyttämistä; silti toiselle alistumatta.

Esittämäni näkemykset ovat ehdottoman puolueellisia ja vastapuolilla voi olla niistä aivan oikeutetut täysin erilaiset käsitykset. Silti näkemykset ovat minulle subjektiivisesti tosia.

Yrityksistäni huolimatta olen taas yksin. - Vanhapoika vasten tahtoani.

Kommentit saattaisivat auttaa minua käsittämään jotakin. Voit jättää myös henkilökohtaisen kommentin: julkaisu ei ole automaattinen.

Mitä tapahtui...

Tapahtumain kulku
Päärooleissa - 05.08.06

Syndikointi yms.

FeedBurner SmartFeed
Lisää Blogilistan suosikkeihin

Blogilista.fi

Linkit
Väestöliitto: Toimiva parisuhde
Kataja. Kestävän parisuhteen kasvu ry.
Tukiasema.net: parisuhde

Toisiakin on...
Selibaattipäiväkirja
Seksitön elämä

Minne seuraavaksi:
RealWorld . . . can it be?

Uusimmat
Uusin postaus
14 - Motivaatiopula ja aamutee
13 - Talon työt ja onnellisuus
12 - Arkipäivän ikävä
11 - Hukatut kriisit
10 - Naisten tuhoisa vertaisryhmä
9 - Mieskö ei itke?
8 - Asuntomessujen yllättäjänaiset
7 - Neljänkympin kriisi
6 - "Minä olen täydellinen"
5 - Yhdessä saavuttaminen

Arkisto
heinäkuuta 2006 / elokuuta 2006 / syyskuuta 2006 / huhtikuuta 2007 /


Powered by Blogger